Większość modeli sprzedaży to nagromadzenie lat reaktywnych decyzji podejmowanych przez menedżerów dążących do różnych celów. Kierownictwo wyższego szczebla musi zrozumieć, jak radykalnie ten proces musi się zmienić.
Nowe modele i metody sprzedaży wymagają zmiany sposobów zarządzania. Nie da się zarządzać nowymi siłami sprzedażowymi w stary sposób. Zarówno nowa organizacja zespołów sprzedażowych łącząca różne sposoby sprzedaży, rosnąca rola technologii, jak i zmiany w zachowaniach klientów muszą być uwzględnione przez menedżerów. Nowe siły i procesy sprzedażowe wymagają także zmian w działaniach menedżerów. Ich rola staje się wręcz kluczowa: nowy, bardziej złożony model sprzedaży opiera się na aktywnym zarządzaniu. Menedżer nie może po prostu wyznaczać celów i wymagać ich realizacji. Musi być aktywnym architektem i dyrygentem systemu łączącego ludzi oraz technologię.
Jest starszym wykładowcą w jednostce badawczej Entrepreneurial Management Unit, działającej w ramach Harvard Business School, gdzie prowadzi zajęcia ze sprzedaży i marketingu. Kieruje też programem w zakresie łączenia strategii i sprzedaży, a także jest prowadzącym programu Owner-President Management dla dyrektorów generalnych i członków zarządów. Przez 12 lat był partnerem zarządzającym w The Centre for Executive Development, organizacji nagradzanej w Stanach Zjednoczonych i Europie za wysoki poziom współpracy z firmami. Doradzał firmom z wielu branż, współpracował z inwestorami PE i VC oraz był członkiem zarządu zarówno w korporacjach, jak i start-upach oraz Education for Employment Foundation. Uczy w Harvard Business School. Jest autorem artykułów, publikowanych m.in. w „Harvard Business Review” i „Wall Street Journal”, oraz książek – w 2021 ukazała się jego najnowsza publikacja How to Sell in a World That Never Stops Changing.
Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Inicjator przełomowych dla polskiego biznesu spotkań ze światowymi autorytetami zarządzania z obszarów przywództwa i kształtowania kultury organizacyjnej, takimi jak dr Marshall Goldsmith, prof. Dave Ulrich czy prof. Heike Bruch.
Gorący zwolennik i propagator koncepcji evidence-based management. Jest doświadczonym wykładowcą: w latach 1992–2000 wykładał w programach MBA w szkołach biznesu w Kanadzie, a dziś prowadzi programy rozwojowe dla top menedżerów w Polsce (Management™, Strategic Leadership Academy™, Personal Leadership Academy™). Współpracował z wieloma firmami jako konsultant i trener (m.in. Goodyear Polska, SAP, Lyreco, Lotos, Hestia, Ciech SA, TPSA, Eurozet, GlaxoSmithKline, Kolporter, Grupa PSB, Węglokoks).
Przez ostatnie 25 lat odegrał kluczową rolę w tworzeniu wielu przełomowych produktów technologicznych dla startupów i największych światowych organizacji, w tym platform mediów społecznościowych, zrobotyzowanych systemów wizyjnych i automatyzacji, rozwiązań sztucznej inteligencji, platform wideo dla przedsiębiorstw i wielu innych.
W ostatnich latach Bartek wykorzystuje swoje przywództwo i umiejętności techniczne w przemyśle motoryzacyjnym, opracowując rozwiązania programowe i doradzając producentom pojazdów i dealerom w zakresie innowacji, technologii i zarządzania zmianami. Często zapraszany do wystąpień na konferencjach i imprezach firmowych Bartek ugruntował swoją pozycję jako eksperta w dziedzinie transformacji cyfrowej. Wcześniej był szefem innowacji w Hyundai Ireland, a obecnie zajmuje stanowisko CTO w Quik.auto, bostońskim liderze rynku motoryzacyjnego w USA w dziedzinie automatyzacji obsługi klienta. Jest także założycielem i dyrektorem technicznym Carmen, zajmującej się handlem algorytmicznym i komunikacyjną platformą AI dla branży samochodowej.
Prywatnie Bartek wraz z żoną i 3 córkami mieszka w górach Wicklow w Irlandii. Lubi wędrować ze swoimi psami, żeglować, jeździć na rowerze górskim i na snowboardzie.
W Blue Media od 2019 roku, gdzie odpowiada za relacje z bankami oraz aktywnie uczestniczy w rozwoju usług. Wcześniej przez 10 lat pracował w Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A., w tym jako Dyrektor Departamentu Produktów Mobilnych i Tożsamości Cyfrowej oraz Dyrektor Departamentu Strategii i Projektów. Uczestniczył w licznych zespołach roboczych ZBP, w tym m.in. Polish API. W latach 2000-2009 był konsultantem i menedżerem w dziale doradztwa strategicznego Deloitte. Wcześniej (1999-2000) pracował w Banku Pekao S.A. oraz w latach 1996-2000 roku w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Katedrze Informatyki Gospodarczej. Zaangażowany w prace mające na celu rozwój obrotu bezgotówkowego oraz tożsamości cyfrowej.